Muizennest onder het huis. Wat te doen?

Langs de buiten muur en de tegels zit een liet waar muizen in verdwijnen. Ik vraag me af wat we hier tegen kunnen doen. Moeten we de liet gewoon dicht maken of moeten we ze uitroeien en hoe dan? Alvast bedankt!

Toegevoegd na 2 uur:
Liet = kier

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.3K
Rieneke1
11 jaar geleden
waarom zou je ze niet gewoon met rust laten?
ik begrijp niet uit je vraag dat je er last van hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog niet. Maar ik wil het juist voorkomen. Voordat ik er wel last van krijg.
Rieneke1
11 jaar geleden
wat voor last verwacht je dan?
ik heb hier al jaren muizen buiten, en zolang ze niet binnenkomen vind ik het juist leuk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mensen verschillen. Jij vindt het leuk en ik niet. Daarbij, ik vraag iets omdat ik er last van heb. Als ik het niet erg zou vinden, zou ik het niet eens vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Grote kans dat je er niets aan kan doen.. Ze kunnen beschermd zijn... Dacht dat het de veldmuizen waren.. Of de spitsmuizen ... Maar dat kan je even opzoeken. En anders de verdelger bellen

Het beste antwoord

Muizen/rattenverdelger laten langs komen, heeft bij ons ook prima gewerkt! Hij zal normaliter vergif achterlaten, waardoor de beesten zich terugtrekken en sterven. Maar dit hangt natuurlijk ook af van de situatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik gebruik daar steeds muizengif voor die in de buurt van de nest gelegd worden. Als ze daar van eten sterven ze zeker en drogen uit zodat de kadavers niet beginnen stinken.
In Belgie koop ik die bij Aveve of in een ander groot tuincentrum.